Nechce se mi – můj boj s prokrastinací

Nechce se mi aneb prokrastinujeme

Určitě to všichni znáte … Jednou za čas na vás padne takový ten pocit lenosti a máte tendenci věci oddalovat a oddalovat. Říká se tomu prokrastinace neboli chronické oddalování povinností a úkolů. Na to já jsem mistr! I když se snažím být aktivní a pořád v pohybu, všude být včas a všechno mít hotové podle plánu. Jsou třeba věci, které se mi dělat nechce. A tak mi pak na stole leží rozdělané projekty do školy, které pak dotvářím nejlépe hodinu před deadline termínem, čímž si vlastně nevědomky (nebo vědomky?) přidělávám stres. Nechce se mi, nechce se mi. Prokrastinace se stala poslední dobou fenoménem, dokonce o ní vychází knížky, pořádají se debaty a kurzy, jak se téhle mršce vyhnout co nejúspěšněji a jak pracovat efektivně. Jednou jsem dokonce na jeden takový workshop byla pozvaná a budete se divit, prvních pár dní se mi dařilo plnit vše včas a nic neodkládat na později. Vlastně vše spočívalo v tom, psát si denně na papírek poznámky a cíle, co chci v ten onen den dělat a čeho chci dosáhnout. Pomocí této techniky byste se měli stát zodpovědnější a bojovat tak s Vaší leností a strávit tak méně času například na Facebooku a podobně. Jak ale říkám, za týden už jsem v tom byla zpátky a držela se hesla: „Co můžeš udělat dnes, můžeš udělat i zítra.“ Máte nějaké tipy jak bojovat s touhle nestvůrou se jménem prokrastinace?

Zanechat Odpověď

